пʼятницю, 1 лютого 2013 р.


Поясніть мені будь ласка друзі,
Чому на 23 лютого,
Одержавши носки, листівку, бритву,
Повинен я дарувати брильянти й посмішку?
==================================

Дзвіночок ромашці, що росте поруч на лузі:
-Я люблю тебе
-И я тебе дуже люблю
-Я хочу тебе
-И я тебе дуже хочу…
-Млинець, ну де ці бджоли?
================================

Черговий президент особисто перевірив, як працює московське метро
в годину пік. Поїзда ходили напівпорожні. Свідомі пасажири були всім
задоволені. Незадоволені були тільки несвідомі, яких у цей час
у метро не пускали.
===============================

Раніше ранок … 8 березня. Будильник задзвенів і, навіть не встигнувши як слід почати свою пісню, замовк під натиском мого пальця. Майже в темряві одягнувся, тихо причинивши вхідні двері, подався до базару. Трохи стало світати. Я б не сказав, що погода була весняної.Крижаний вітер так і норовив забратися під куртку. Піднявши комір і опустивши в нього як можна нижче голову, я наближався до базару. Я ще за тиждень до цього вирішив: ніяких троянд,тільки весняні квіти — свято ж весняний …
Зараз я не можу сказати, що саме,але в його зовнішності мене щось привабило.Старотіпний плащ фасону 1965 року — на ньому не було місця, яке було б не зашито. Але цей заштопаний-перештопанний плащ був чистим. Штани — такі ж старі, але до безумства напрасовані. Черевики начищені до дзеркального блиску, але це не могло приховати їх віку.Один черевик був перев’язаний дротом. Я так зрозумів, що підошва на ньому просто відвалилася. З-під плаща була видна стара, майже стара сорочка, але і вона була чистою і напрасована. Обличчя …Його обличчя було звичайним обличчям старої людини, от тільки в погляді було що непохитне і горде незважаючи ні на що.
Я підійшов до базару. Перед входом стояла величезна корзина з дуже красивими весняними квітами. Це були мімози. Я підійшов: так, квіти дійсно красиві.
- А хто продавець?- Запитав я, ховаючи руки в кишені: тільки зараз, я відчув, який крижаний вітер.
- А ти, синку, почекай, вона відійшла ненадовго, зараз повернеться, — сказала тітка, яка торгувала по сусідству соленими огірками.Я встав в сторонці, закурив і навіть почав трохи посміхатися, коли уявив, як зрадіють мої жінки — донька і дружина. Навпроти мене стояв той старий.
Сьогодні було свято, і я вже зрозумів, що дід не міг бути не голеним в такий день.На його обличчі було з десяток порізів, деякі з них були заклеєні шматочками газети. Діда трусило від холоду, його руки були синього кольору … Його дуже боялися, але він стояв на вітрі і чекав. Якийсь нехороший грудку підкотив до мого горла.
Я почав замерзати, а продавщиці все не було.Я продовжував розглядати діда. За багатьма дрібниць я здогадався, що дід не алкаш, він просто старий змучений бідністю і старістю чоловік. І ще: я просто явно відчув, що дід соромиться теперішнього свого становища за межею бідності.
До кошику підійшла продавщиця.
Дід боязким кроком рушив до неї. Я теж підійшов до неї. Дід підійшов до продавщиці, я залишився трохи позаду нього.
- Господарочка … Мила, а скільки коштує одна гілочка мімози, — тремтячими від холоду губами запитав дід.
- Так, а ну вали отсюдава алкаш! Жебракувати надумав! Давай вали, а то …- Проричала продавщиця на діда.
- Хозяюшка, я не алкаш, та й не п’ю я взагалі, мені б одну гілочку … Скільки вона коштує? — Тихо спитав дід.
Я стояв позаду нього і трохи збоку. Я побачив, як у діда в очах стояли сльози …
- Одна? Та буду з тобою возитися, алкашня!Давай, вали отсюдава, — рикнула продавщиця.
- Хозяюшка, ти просто скажи, скільки коштує, а не кричи на мене, — так само тихо сказав дід.
- Гаразд, для тебе, алкаш — 5 рублів гілка, — з якоюсь усмішкою сказала продавщиця. На її обличчі проступила єхидна посмішка.
Дід витягнув тремтячу руку з кишені, на його долоні лежало три купюри по рублю.
- Хозяюшка, у мене є три карбованці, може знайдеш для мене гілочку на три рублі? — Якось дуже тихо спитав дід.
Я бачив його очі. До цих пір, я ніколи не бачив стільки туги і болю в очах чоловіка.Діда трусило від холоду, як аркуш паперу на вітрі.
- На три тобі знайти, алкаш? Га-га-га, щас я тобі знайду! — Вже прогорлопаніла продавщиця.
Вона нагнулася до кошика, довго в ній копирсалася …
- На, тримай, алкаш! Біжи до своєї алкашки, даруй! Га-га-га-га, — дико зареготала ця дурна.
У синій від холоду руці діда я побачив гілку мімози: вона була зламана посередині.
Дід намагався другою рукою надати цій гілці божеський вид, але вона, не бажаючи слухати його, ламалася навпіл, і квіти дивилися в землю … На руку діда впала сльоза … Дід стояв, тримав у руці поламу квітку і плакав.
- Чуєш ти, що ж ти,. Лядь, робиш? — Почав я, намагаючись зберегти залишки спокою і не заїхати продавщиці в голову кулаком. Мабуть, у моїх очах було щось таке, що продавщиця якось зблідла і навіть зменшилася в рості. Вона просто дивилася на мене як миша на удава і мовчала.
- Діду, а ну почекай, — сказав я,взявши діда за руку.
- Ти, курка тупа, скільки коштує твоє відро? Відповідай швидко і чітко, щоб я не напружував слух, — ледь чутно,але дуже зрозуміло прошипів я.
- Е. .. а … ну … я не знаю,- Промямлила продавщиця
- Я останній раз у тебе питаю,скільки коштує для сміття?!
- Напевно, 50 гривень, — сказала продавщиця.
Весь цей час, дід здивовано дивився то на мене, то на продавщицю. Я кинув під ноги продавщиці купюру, витяг квіти і простягнув їх дідові.
- На, батько! Бери і йди привітай свою дружину, — сказав я.
Сльози, одна за одною, покотилися по зморшкуватих щоках діда. Він мотав головою і плакав, просто мовчки плакав … У мене у самого сльози стояли в очах. Дід мотав головою на знак відмови і другою рукою прикривав свою поламану гілку.
- Добре, батько, пішли разом, — сказав я і взяв діда під руку.
Я ніс квіти, дід — свою поламану гілку, ми йшли мовчки. По дорозі я потягнув діда до гастроному. Я купив торт та пляшку червоного вина. І тут я згадав, що я не купив собі квіти.
- Батько, послухай мене уважно.У мене є гроші, для мене не зіграють роль ці 50 гривень, а тобі з поламаною гілкою йти до дружини негоже — сьогодні ж восьме березня. Бери квіти, вино і торт і йди до неї, привітай.
У діда хлинули сльози … Вони текли по його щоках і падали на плащ, у нього затремтіли губи.
Більше я на це дивитися не міг, у мене в самого сльози стояли в очах.
Я буквально силою пхнув діда в руки квіти, торт і вино, розвернувся і, витираючи очі, зробив крок до виходу.
- Ми … ми … 45 років разом … вона захворіла …я не міг її залишити сьогодні без подарунка, — тихо сказав дід, — Спасибі тобі …
Я біг, навіть не розуміючи, куди біжу. Сльози самі текли з моїх очей …
Я хочу, щоб цей світ став трішки добріше …
==================================

- Нянька! А чому ти увесь час дома, а мама тільки ввечері?
- Мама твоя грошики заробляє!
- А давай мама буде увесь час дома, а ти будеш грошики заробляти!
=================================

Якось одна студентка запитала вчителя-поліглота Олега Пала:
- Що таке, по-вашому, любов?
- Ну, любов — це як гра, де обидві сторони повинні перемогти.
- А хіба таке буває?
- Буває, коли одна сторона грає як у шашки, а інша сторона грає як у піддавки.
=================================
Оголошення в школі: З 25 вересня в нашій школі спеціальна акція!Тепер замість звичайного дзвінка звучить поліфонічна мелодія!Якщо ти хочеш,щоб після уроку математики заспівав Тіматі,занеси 5 доларів в учительську!
================================

Подарував батько синові лук і справжні стріли і каже: ти тільки в селі не стріляй,а іди в поле і там тренуйся.Через деякий час прибігає переляканий син з закривавленою стрілою ,захеканий , язик набік. Батько питає що сталось?
-Та , батьку є дві новини — хороша і погана.
-Давай спочатку хоршу.
-Я нашому сусіду Миколі , який вас імпотентом обзивав стрілою в член попав.
-О ! Чудова новина зрадів батько , а яка ж погана?
-Погана та , що я нашій мамі дві щоки прострілив.






Немає коментарів:

Дописати коментар